Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

FAQ

CHOCOLADE

Is jullie chocolade eerlijk?

We streven ernaar om zo eerlijk mogelijk te zijn. Dit doen we op dit moment met Cacao-Trace: een programma voor duurzame cacao van hoogstaande kwaliteit dat streeft naar betere chocolade met voordelen voor iedereen en bouwt op de lokale kennis en expertise van de cacaoboer. Het geeft de cacaoboer de mogelijkheid om productiever en duurzamer te zijn en helpt hen de waarde van hun cacao te verhogen.

Hebben jullie ook glutenvrije chocolade? 

We hebben de '0% gluten, 0% zuivel, 100 taste' Hotchocspoon speciaal gemaakt, zodat iedereen met een glutenallergie van heerlijke warme chocolademelk kan genieten.

Is jullie chocolade geschikt voor veganisten?

We hebben Hotchocspoons, chocfondues en chocbars die vegan zijn. Bekijk het kopje Vegan onder de categorie Assortiment voor meer informatie.

Zitten er noten in jullie producten? 

In alle chocspreads zitten noten: dit om het vloeibaarder te krijgen. Ook zitten er in onze Nuts About You bonbons echte noten. In onze fabriek wordt veel met noten gewerkt, ook met pinda's. Daarom staat op elke verpakking dat hier sporen van in kunnen zitten. 

Wat kun je met de chocspread doen? 

Dit is een heerlijke pasta, gemaakt van de beste noten en andere ingrediënten om van jouw boterham, pannenkoek, rijstwafel of cake een echt chocoladefeestje te maken!

Wat is het verschil tussen de origine landen? 

De smaken van onze origine chocolade verschillen van elkaar in de smaaktonen die ze bevatten, maar zijn stuk voor stuk een genot voor je smaakpapillen! Madagascar chocolade is kruidig en aards, Venezuela chocolade is donker en fris, Tanzania chocolade is donker en warm, Ecuador chocolade is bloemig en Peru chocolade is fris en fruitig met een accentje van notige tonen.

Waar heeft dat mee te maken? 

Dit komt door de locatie van de cacaobomen en hoe het verwerkt wordt. Onze chocolade is van hoogwaardige kwaliteit (weinig defecten, dus goed geselecteerde bonen) en niet te donker gebrand (donkere branding geeft een bittere smaak aan chocolade). Hierdoor komen deze smaken nog beter tot hun recht.

Wat voor vulling hebben de bonbons? 

Alle bonbons zijn gevuld met een ganache, behalve de praliné bonbons (Nuts About You serie). De pralinés zijn gemaakt met verschillende noten. Pecan, amandel, hazelnoot, walnoot en pistache. De ganache vullingen kunnen door hun vulling kruiden, specerijen of fruit mousse bevatten.

Wat is een ganache? 

Ganache is een chocoladecrème die wordt gemaakt van chocolade, boter, slagroom en de rest van de ingrediënten die gebruikt worden voor een bepaalde bonbon.

Hebben jullie ook zuivelvrije chocolade? 

In principe is alle pure chocolade – vanaf 72% - melkvrij. Bovendien kun je je Hotchocspoon in de CHCO cafés met amandel-, kokos- of sojamelk nemen.

Hoe wordt de chocolade gemaakt? 

Alles wordt met de hand gemaakt door onze chocolatiers in onze chocoladefabriek in Kerkrade. 

 

VERZENDING

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Als je op werkdagen – maandag t/m vrijdag – voor 14:00u bestelt, wordt het de volgende dag geleverd. De bestellingen van het weekend worden de eerstvolgende werkdag verzonden.

Hoe versturen jullie de pakketten?

Wij versturen onze pakketten met PostNL binnen Nederland en hun buitenlandse partijen als het gaat om een buitenlandse order.

Kan ik een product ruilen?

Wij werken met voedingswaren, waardoor we de chocoladeproducten niet kunnen terugnemen. NIET-chocoladeproducten zouden in hun originele staat wel teruggebracht kunnen worden.

Wordt mijn factuur meegestuurd met de bestelling?

De facturen worden digitaal gestuurd, zodra een bestelling is geplaatst en worden NIET meegestuurd met de bestellingen. Dit komt doordat de meeste bestellingen als cadeau naar een ander persoon verstuurd worden.

Versturen jullie naar het buitenland?

Ja, wij versturen naar het buitenland. Mocht het land dat jij wil kiezen niet als optie staan, neem dan contact op met ons via de mail – shopservice@chcocompany.com -.

 

BETALINGEN

Hoe kan ik betalen?

Je kunt de producten bestellen met Ideal, Creditcard, Paypal en Apple Pay - indien je bestelt via een Mac apparaat -.

Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik doen?

Bij een mislukte betaling ontvang je een e-mail met daarin een link om eenvoudig de betaling af te ronden. Neem contact met ons op mocht dit onverhoopt misgaan.

Kan ik op rekening betalen?

Nee, het is de bedoeling dat wij de 'koop' van een klant afmaken, nadat er een betaling is geweest. Voor bedrijven gelden er andere regels hiervoor. Neem contact met ons op indien je in naam van een bedrijf op rekening wil betalen. 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »